Lato, plaża, morze, dziewczyny w krótkich spódniczkach… Wszystko to sprawia, że lato jest niezwykłą porą roku, kiedy ciągnie nas na plażę, a wysoka temperatura zmusza do zrzucenia ciężkich ubrań, które skrywały nasze ciało zimą. Jak się prezentujesz bez koszuli?

Zimą nasz organizm zgromadził zapasy, odłożone w formie zbędnego tłuszczyku. Bicepsy i klatka piersiowa opadły, za to na brzuchu wytworzył się nowy mięsień »musculus pivulus«.

Wciąż masz czas, aby zmienić ten stan rzeczy. Musisz jednak być wytrwały i kierować się następującymi wskazówkami:

1. Możesz wypić tylko 1 piwo w tygodniu

Tak, wiemy – będzie to trudne. Ale pomyśl, ile kobiet potem zawiesi na Tobie oko. A skoro będziesz obracać się głównie w damskim towarzystwie, będziesz miał mniej okazji do picia piwa.

2. Zacznij biegać

Jedynie trening cardio sprawi, że odchudzanie brzucha będzie skuteczne. Brzuszki wzmocnią Twoje mięśnie, ale jedynie dzięki bieganiu staną się one widoczne.

20 minut niestety nie wystarczy!

W takim czasie rozgrzewasz ciało i przygotowujesz do wysiłku. Jeśli wtedy przestaniesz biegać, wszystko pójdzie na marne. Wyposaż się więc w mp3 i słuchawki i ruszaj na minimum półgodzinny jogging.

3. Wprowadź do treningu brzuszki a’la “Beckham”

Jak już wcześniej powiedzieliśmy, brzuch nie wyłoni się spod warstwy tłuszczyku bez biegania. Dlatego też należy wzmacniać jego mięśnie konsekwentnie wykonując powtórzenia. Najlepiej w następujący sposób:

Zacznij od 15 tradycyjnych brzuszków podnosząc tułów.

Nogi powinny leżeć ugięte na podłodze, a plecy wyprostowane. Załóż za nie ręce i unoś jedynie górną część tułowia. Ramiona zostają w powietrzu.

Kontynuuj wykonując 15 brzuszków skośnych.

W ten sposób wzmocnisz także mięśnie skośne brzucha. Połóż się na prawym biodrze i ugnij nogi. Podnoś górną część tułowia i przenieś się na lewą stronę. Wykonaj 15 powtórzeń na drugiej stronie.

I znów 15 tradycyjnych brzuszków podnosząc tułów.

W sumie w trakcie takiego treningu wykonasz 15 brzuszków. Na początek zacznij od 2 powtórzeń (2x 15 brzuszków tradycyjnych i 2x brzuszki skośne) i zwiększaj ich liczbę.

4. Wykonuj ćwiczenia na wyrzeźbienie ramion

Natura okazała się być bardziej życzliwa dla mężczyzn, ponieważ szybciej można zauważyć u nich rezultaty ćwiczeń. Zwłaszcza na ramionach. Abyś uzyskał piękne bicepsy i tricepsy, proponujemy:

Podnoszenie ciężarków przy ścianie

Potrzebny ci będzie lekki ciężarek, a jeśli takiego nie posiadasz, weź 1,5- litrową plastikową butelkę i napełnij ją wodą. Oprzyj się plecami o ścianę. Głowa, plecy, tricepsy i pięty powinny dotykać ściany. Łokcie zostają przy ciele. Powoli podnoś ciężarek wzdłuż ciała.

W trakcie całego treningu pilnuj, aby głowa, plecy, tricepsy i pięty dotykały ściany i nie oszukuj! Zrób tyle powtórzeń, ile to tylko będzie możliwe.

Pompki

To wciąż najbardziej popularne ćwiczenie na wzmocnienie mięśni ramion. Jeśli nie jesteś w stanie zrobić tradycyjnych pompek, zacznij od tzw. damskich pompek. (I tak nikt nie widzi.) Oprzyj kolana o podłogę i obniżaj w jej kierunku tułów. Plecy powinny przez cały czas być wyprostowane.

Bieganie a ćwiczenia na ramiona

Kiedy nabędziesz już więcej kondycji, możesz zacząć biegać z ciężarkami. Umieść je w dolnej partii rąk (wokół nadgarstków). Pomogą wzmocnić mięśnie także w trakcie biegania.

5. Na koniec najbardziej restrykcyjna zasada: kebab, hamburgery i frytki muszą zniknąć z Twojej diety!

Albo i nie.. wszystko zależy od Ciebie. Jeśli chcesz zmienić swój wygląd, musisz zmniejszyć ilość przyjmowanych tłustych i słodkich pokarmów.

Jedz zdrowe pokarmy o wysokiej jakości i dodaj do diety naturalne źródła białka (mięso, jajka – tylko białka, i mleko). Unikaj cukru.

To wystarczy, aby wyglądać jak Beckham jeszcze przed połową lata! Życzymy powodzenia.

1Shares