Sklep topshop

Tym razem postanowiliśmy się przyjrzeć rynkowi telezakupów w Polsce i przetestować dla Was sklepy zajmujące się telesprzedażą.
W  Polsce rynek bezapelacyjnie dzielą między sobą dwie firmy: Topshop oraz Mango, co ciekawe pod tymi samymi nazwami możemy znaleźć również słynne marki odzieżowe.

Do walki o Polski rynek próbuje włączyć się również Vitashop.
Na pierwszy ogień naszemu testowi poddaliśmy sklep TOPSHOP. W przeprowadzonym przez nas badaniu skupiliśmy się na kilku kryteriach, które z naszego punktu widzenia będą najważniejsze dla typowego konsumenta i tak są to:

  • zgodność produktu z opisem
  • kompetencja pracowników (konsultantów)
  • ceny produktów
  • terminowość przesyłek
  • różnorodność opcji zapłaty za produkt
  • serwis pogwarancyjny
Pierwszy test został przeprowadzony 3 lata temu (w 2012 r.), więc postanowiliśmy zrobić kolejny, żeby sprawdzić, czy Topshop poprawił, a może pogorszył procesy związane z zamówieniami.

W związku z tym, że jest to test sklepu top shop, a nie produktu, więc do testów wybraliśmy jeden z najtańszych produktów oferowanych przez TopShop, a mianowicie książkę z przepisami do Nutribullet. W tym miejscu postanowiliśmy złożyć zamówienie przez Internet na stronie www.topshop.pl i równocześnie zamówić telefonicznie pod numerem telefonu (22) 512 53 23. Tym sposobem chcieliśmy sprawdzić, które zamówienie zostanie załatwione sprawniej.

Test 1 – kompetencja pracowników (konsultantów) odpowiadających na e-maile
W tym teście postanowiliśmy wysłać e-mail na adres kontakt@topshop.pl ze standardowym zapytaniem o dostępność produktu, termin wysyłki oraz opcje zapłaty. E-mail wysłaliśmy o godzinie 10.00, a na odpowiedź przyszło nam poczekać do godziny 11.12, więc godzinę i 12 minut. Odpowiedź była dość sucha ale wyczerpująca.  Poinformowano nas, że towar znajduje się na stanie magazynowym, dostępne opcje zapłaty to płatność przy odbiorze, płatność przelewem elektronicznym poprzez Payu, płatność karta kredytową przez telefon lub raty, ale w tym przypadku minimalna wartość zamówienia to 199 zł. Termin wysyłki to 24 godziny + 24h do 48h godzin na dostawę, czyli teoretycznie produkt powinniśmy otrzymać po maksymalnie 2-3 dniach od zamówienia.

Test 2 – kompetencja pracowników (konsultantów) telefonicznych
W tym teście zadzwoniliśmy na infolinię pod numerem (22) 512 54 00 z tym samym zapytaniem. Tutaj mieliśmy wrażenie, że przy telefonie była ta sama osoba, która odpowiadała nam na e-mail gdyż otrzymaliśmy identyczną informację. Po namyśle doszliśmy do wniosku że pracownicy po prostu korzystają z tej samej bazy danych informacji o produktach i procedurach dotyczących zamówień (tzw. skrypty)

Po uzyskaniu podstawowych informacji postanowiliśmy złożyć zamówienia. Ja złożyłem zamówienie poprzez stronę internetową www topshop pl a kolega z redakcji Marek złożył zamówienie telefonicznie pod nr telefonu (22) 512 53 23

Zamówienia złożyliśmy w środę 19.10.2016 o godz. 8.34 na dwa różne nazwiska, aby wiedzieć, które z nich zostanie załatwione sprawniej. Jako formę zapłaty wybraliśmy płatność online poprzez Payu dla zamówienia internetowego i zapłatę przy odbiorze przesyłki przy zamówieniu telefonicznym.

Przy okazji skorzystałem z kuponu na darmową dostawę, który dostałem zapisując się na newsletter.

topshop opinie

topshop opinie

Czekamy……………

20.10.2016 w czwartek o godz. 9.10 rano otrzymałem e-mail z informacją, że tego samego dnia zjawi się u mnie kurier. Faktycznie Pan z DHL był u nas w biurze o godz. 12.35. Z tego wynika, że na zamówienie złożone drogą internetową przyszło mi czekać ok. 30 godzin.

opinie o topshop.pl

Kolega Marek smsa o podobnej treści dostał również w czwartek 20.10.2016 o 8.30. Obie przesyłki przywiózł ten sam kurier.

Podsumowując: Na zamówienie złożone zarówno drogą internetową jak i telefoniczną czekaliśmy 30 godzin. Jest to dobry standard, który u dobrych sprzedawców stał się widzę praktyką, choć ja nadal czekam na realizowanie przesyłek tego samego dnia np. poprzez drona.

Ocena produktu

Celem tego testu jest ocena samego sklepu i realizacji zamówienia, jednak w skrócie można napisać, że książka z przepisami na Nutribullet jest warta swojej ceny.

Topshop zwrot pieniędzy za zamówienie

Cóż to byłby za test, gdybyśmy nie skorzystali z prawa zwrotu zamówionego towaru bez podania przyczyny. Mamy na to czas 14 dni ( w tym czasie musimy poinformować sprzedawcę o odstąpieniu od umowy). Zamówioną książkę z przepisami odesłałem kurierem DPD w środę 02.11.2016 i według listu przewozowego została odebrana przez nadawcę (Studio Moderna Polska sp. z o.o. – właściciel topshop.pl) w czwartek 03.11.2016 o godz. 13.16.

Zwrot pieniędzy na konto otrzymałem w poniedziałek 07.11.2016, czyli po 4 dniach ( w tym weekend).

topshop zwrot pieniędzy

W porównaniu do innych sklepów internetowych jest to bardzo dobry wynik i tu należy się uznanie dla Topshopu. Przypomnijmy tylko, że sklep, w przypadku odstąpienia od umowy przez klienta, ma 14 dni na zwrot poniesionych kosztów za produkt. Koszty przesyłki ponosi kupujący i zgodnie z prawem sklep nie ma obowiązku ich zwracania.

 Ceny produktów

Ceny produktów w sklepie Topshop są dość wysokie w porównaniu z podobnymi produktami. Jednak w związku z tym, że na rynku jest bardzo duża liczba podróbek produktów, których dystrybutorem jest Topshop na razie wstrzymamy się z oceną do następnego testu, gdzie porównamy produkt z Topshop z podobnym kupionym np. na Allegro.

Nowy sklep Topshop

0Shares