Topshop

Sklep Topshop

Tym razem postanowiliśmy się przyjrzeć rynkowi telezakupów w Polsce i przetestować dla Was sklepy zajmujące się telesprzedażą.
W  Polsce rynek bezapelacyjnie dzielą między sobą dwie firmy: Topshop oraz Mango, co ciekawe pod tymi samymi nazwami możemy znaleźć również słynne marki odzieżowe.

Do walki o Polski rynek próbuje włączyć się również Vitashop.
Na pierwszy ogień naszemu testowi poddaliśmy sklep TOPSHOP. W przeprowadzonym przez nas badaniu skupiliśmy się na kilku kryteriach, które z naszego punktu widzenia będą najważniejsze dla typowego konsumenta i tak są to:

  • zgodność produktu z opisem
  • kompetencja pracowników (konsultantów)
  • ceny produktów
  • terminowość przesyłek
  • różnorodność opcji zapłaty za produkt
  • serwis pogwarancyjny

Pierwszy test został przeprowadzony 3 lata temu (w 2012 r.), więc postanowiliśmy zrobić kolejny, żeby sprawdzić, czy Topshop poprawił, a może pogorszył procesy związane z zamówieniami.

W związku z tym, że jest to test sklepu top shop, a nie produktu, więc do testów wybraliśmy jeden z najtańszych produktów oferowanych przez TopShop, a mianowicie książkę z przepisami do Nutribullet. W tym miejscu postanowiliśmy złożyć zamówienie przez Internet na stronie www.topshop.pl i równocześnie zamówić telefonicznie pod numerem telefonu (22) 512 53 23. Tym sposobem chcieliśmy sprawdzić, które zamówienie zostanie załatwione sprawniej.

Test 1 – kompetencja pracowników (konsultantów) odpowiadających na e-maile
W tym teście postanowiliśmy wysłać e-mail na adres kontakt@topshop.pl ze standardowym zapytaniem o dostępność produktu, termin wysyłki oraz opcje zapłaty. E-mail wysłaliśmy o godzinie 10.00, a na odpowiedź przyszło nam poczekać do godziny 11.12, więc godzinę i 12 minut. Odpowiedź była dość sucha ale wyczerpująca.  Poinformowano nas, że towar znajduje się na stanie magazynowym, dostępne opcje zapłaty to płatność przy odbiorze, płatność przelewem elektronicznym poprzez Payu, płatność karta kredytową przez telefon lub raty, ale w tym przypadku minimalna wartość zamówienia to 199 zł. Termin wysyłki to 24 godziny + 24h do 48h godzin na dostawę, czyli teoretycznie produkt powinniśmy otrzymać po maksymalnie 2-3 dniach od zamówienia.

Test 2 – kompetencja pracowników (konsultantów) telefonicznych
W tym teście zadzwoniliśmy na infolinię pod numerem (22) 512 54 00 z tym samym zapytaniem. Tutaj mieliśmy wrażenie, że przy telefonie była ta sama osoba, która odpowiadała nam na e-mail gdyż otrzymaliśmy identyczną informację. Po namyśle doszliśmy do wniosku że pracownicy po prostu korzystają z tej samej bazy danych informacji o produktach i procedurach dotyczących zamówień (tzw. skrypty)

Po uzyskaniu podstawowych informacji postanowiliśmy złożyć zamówienia. Ja złożyłem zamówienie poprzez stronę internetową www topshop pl a kolega z redakcji Marek złożył zamówienie telefonicznie pod nr telefonu (22) 512 53 23

Zamówienia złożyliśmy w środę 19.10.2016 o godz. 8.34 na dwa różne nazwiska, aby wiedzieć, które z nich zostanie załatwione sprawniej. Jako formę zapłaty wybraliśmy płatność online poprzez Payu dla zamówienia internetowego i zapłatę przy odbiorze przesyłki przy zamówieniu telefonicznym.

Przy okazji skorzystałem z kuponu na darmową dostawę, który dostałem zapisując się na newsletter.

topshop opinie

topshop opinie

Czekamy……………

20.10.2016 w czwartek o godz. 9.10 rano otrzymałem e-mail z informacją, że tego samego dnia zjawi się u mnie kurier. Faktycznie Pan z DHL był u nas w biurze o godz. 12.35. Z tego wynika, że na zamówienie złożone drogą internetową przyszło mi czekać ok. 30 godzin.

opinie o topshop.pl

Kolega Marek smsa o podobnej treści dostał również w czwartek 20.10.2016 o 8.30. Obie przesyłki przywiózł ten sam kurier.

Podsumowując: Na zamówienie złożone zarówno drogą internetową jak i telefoniczną czekaliśmy 30 godzin. Jest to dobry standard, który u dobrych sprzedawców stał się widzę praktyką, choć ja nadal czekam na realizowanie przesyłek tego samego dnia np. poprzez drona.

Ocena produktu

Celem tego testu jest ocena samego sklepu i realizacji zamówienia, jednak w skrócie można napisać, że książka z przepisami na Nutribullet jest warta swojej ceny.

Topshop zwrot pieniędzy za zamówienie

Cóż to byłby za test, gdybyśmy nie skorzystali z prawa zwrotu zamówionego towaru bez podania przyczyny. Mamy na to czas 14 dni ( w tym czasie musimy poinformować sprzedawcę o odstąpieniu od umowy). Zamówioną książkę z przepisami odesłałem kurierem DPD w środę 02.11.2016 i według listu przewozowego została odebrana przez nadawcę (Studio Moderna Polska sp. z o.o. – właściciel topshop.pl) w czwartek 03.11.2016 o godz. 13.16.

Zwrot pieniędzy na konto otrzymałem w poniedziałek 07.11.2016, czyli po 4 dniach ( w tym weekend).

topshop zwrot pieniędzy

W porównaniu do innych sklepów internetowych jest to bardzo dobry wynik i tu należy się uznanie dla Topshopu. Przypomnijmy tylko, że sklep, w przypadku odstąpienia od umowy przez klienta, ma 14 dni na zwrot poniesionych kosztów za produkt. Koszty przesyłki ponosi kupujący i zgodnie z prawem sklep nie ma obowiązku ich zwracania.

 Ceny produktów

Ceny produktów w sklepie Topshop są dość wysokie w porównaniu z podobnymi produktami. Jednak w związku z tym, że na rynku jest bardzo duża liczba podróbek produktów, których dystrybutorem jest Topshop na razie wstrzymamy się z oceną do następnego testu, gdzie porównamy produkt z Topshop z podobnym kupionym np. na Allegro.

32 komentarze do “Topshop”

  1. G****** Edward,chory na miastenię, zwyrodnienie wielostawowe, zespół bólowy i inne drobiazgi.Nie polecam firmy TOPSHOP ani Studia Moderna /właściciel/ jako partnerów handlowych.Sprzedawca nie tylko nie znający kanonów prawnych dot.oferty i umów z nią związanych,lecz wprost /pomimo wiedzy o kliencie/ stara się skorzystać z okazji i podnosi /kilkakrotnie/ cenę, mamiąc rabatem / kod rabatowy na 10 procent/, próbuje wcisnąć kartę członkowską CLUB 5 Premium za 99.- złotych ,przy cenie produktu 23,98 / zestaw elektrostymulator mięśni EMS, następnie ceny: 49,50;55,58;65,78;88.- zł./.Moim zdaniem jest to najbardziej niewiarygodny partner handlowy /z tych,z którymi miałem przyjemność kontaktu /.Dni dotyczące w/w sytuacji to:31.07;02.08;04.08;05.08;07.08;10.08.2021 rok.Wstyd i Kpina to najbardziej delikatne określenie.Ponadto posługuje się /według mojego doświadczenia / niewiarygodną firmą kurierską /. Podsumowując fatalna organizacja sprzedaży.Dodam, że stosunek do osób chorych jest wykładnikiem /określeniem/ człowieczeństwa i moralności. W S T Y D.

    Odpowiedz
  2. Kupiłam NutriBullet 600 w nowej odsłonie wizerunkowej jak podają na Mango i Topshop w informacji plastik miał być wolny od bisfenolu BPA, tymczasem ani na opakowaniu , ani na produkcie nie ma żadnej info, ani certyfikatów miał być na licencji USA , jest ze Szwajcarii importer na UE nie wiem czy Mango sprzedaje podróbki proszę o odpowiedz bo po majówce chyba go zwrócę

    Odpowiedz
  3. Ostrzegam wszystkich przed zakupami w tym sklepie.To firma niewiarygodna.
    Czekam na Pulsoksymetr napalcowy medyczny +akc Model 2020-2021 już wiele dni
    i doczekać się nie mogę. To wielki skandal.

    Odpowiedz
  4. Na zakupiony materac nawierzchniowy Dormeo czekałem dwa tygodnie. Sklep nie kontaktuje się w ogóle z kupującym. Otrzymałem tylko JEDNEGO e-maila (o przyjęciu zamówienia). Nie odpowiada również na e-maile z zapytaniami o stan realizacji zamówienia. Przy zakupie nie została mi udostępniona opcja szybkiego przelewu PayU. Musiałem więc zrobić zwykły przelew, co dodatkowo opóźniło realizację. Następnym słabym ogniwem jest firma spedycyjna DHL, która zwróciła do sklepu przesyłkę z moim materacem jako nieodebraną, BEZ PODJĘCIA PRÓBY JEJ DORĘCZENIA pod mój adres, o czym dowiedziałem się dopiero po DWUKROTNEJ interwencji telefonicznej w sklepie. Firma DHL również nie kontaktowała się ze mną, ani telefonicznie, ani przez SMS. Po drugiej interwencji telefonicznej sklep wysłał przesyłkę powtórnie, znów bez próby powiadomienia mnie o tym fakcie. Tym razem otrzymałem jednak e-maila od DHL i przesyłka wreszcie do mnie dotarła.
    Słaby sklep, z fatalną organizacją sprzedaży. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM.

    Odpowiedz
  5. Zakupiłam prze internet mop parowy ,użyłam go raz , kiedy chciałam użyć mopa drugi raz okazało się ,że z mopa cieknie woda i nie wydziela pary,po prostu badziewie. Cały dzień starałam się kontaktować z działem reklamacji-nieosiągalni!!!. napisałam e-maila na podane adresy , nikt nie odpisał-To OSZUŚCI I NACIĄGACZE

    Odpowiedz
  6. w dniu 18.10.2018 r.otrzymałem zamówione okulary z regulacją ostrości widzenia.W dniu 22.10.2018r.odesłałem niniejszy przedmiot wraz z pisemnym oświadczeniem o zwrocie przesyłki, za którą to wniosłęm opłatę.Od tego momentu zaczęły się schody,Gdy próbowałem porozumieć się telefonicznie na nr 22 512 54 00,czyli z Działem Obsługi Klienta,otrzymywałem zawsze tę samo brzmiąco odpowiedż:”ze względu na to,że wszyscy konsultańci są zajęci oddzwonimy do godz. 18-tej” i tak to trwa do dziś!!! To jest dnia 19.11.2018 r. Nie otrzymałem także zwrotu pieniędzy i nikt do mnie nie odtelefonował mimo obietnic pań obsługujących odbiór
    telefonów.Morał z tego wnika taki, ze bardzo łatwo i szybko przyjmują zamówienia ale telefony z reklamacjami nie są już w zaiteresowaniu „MODERNY”.

    Odpowiedz
  7. Kupowałam u nich kilka razy. Kiedys faktycznie paczka potrafiła iść nawet tydzień ale teraz 2 dni góra (zamawiałam nutribullet ostatio)

    Odpowiedz
  8. zamawiam w Mango okazuje sie ze mam sie zwrocic do studiomoderna i szukac adresu reklamacji lub informacji o odstapieniu od umowy w Topshop ? co to za ciuciubabka ?zadzwonilem do was to otrzymalem info ze konsultant oddzwoni bo nie moze rozmawiac to jakas kpina do tej pory nie oddzwonil zadnej odpowiedzi na email zero kontaktu !!!!!

    Odpowiedz
    • Mango nie dawno połączyło się ze Studio Moderna (właściciel Topshop). Adres do reklamacji znajdziesz zarówno na stronie mango.pl jak i topshop.pl. Pozdrawiam

      Odpowiedz
  9. Totalna porażka, na paczkę czekam już ponad miesiąc bo idioci wysłali mi najpierw nie te elementy co trzeba, później znowu sie pomylili o znowu dostałam nie to co miałam, po czym zrzucają winę na kuriera. Nie polecam zakupów w tym sklepie!

    Odpowiedz
  10. 28 sierpnia 2017r zakupiłam zestaw garkuw został do mnie przysłany i była uszkodzona patelnia tego samego dnia zaraz dzwoniłam pan powiedział ze w ciągu tygodnia kurier dostarczy nam nowa i nie do jechał minoł miesiąć od mojego zamuwienia patelnia do mnie do tego dnia nie doszła po kilu razach dzwonienia do pana on zawsze muwił ze ma ja kuriel dzis dzwoniłam to pan powiedział to sam ze on ja wysłał ze ma ja kurier i tak beszczelne zachowanie rozłaczył sie poprost ten sklep to jest wielke poprostu oszustwo i naciąganie ludzi

    Odpowiedz
    • a ja dostałam esemesa o super okazji mop za połowę ceny darmowa karta klubowicza i przyrząd do masażu zamiast 149 zł 49 zł.oddzwoniłam aby upewnić się czy masażer jest na baterię czy do sieci bo na baterię mam 2 są nie praktyczne miał być do sieci.złożyłam zamówienie i oto co mi przysłano -masażer na baterię mop za 1 zł a za kartę według faktury musiałam zapłacić 70 zł.może byłoby o/key gdyby nie to że karta był potwornie zniszczona nie było na niej zamieszczonego numeru klienta a moje nazwisko było przekręcone reklamacje i prośba o poprawnie wydrukowaną kartę są ignorowane owszem od 1,5 m-ca wysyłają ją co tydzień i do dziś nie doszła natomiast oferty i katalogi na kolejne zakupy owszem nie jestem z konkurencji tylko zwykłym konsumentem olewanym przez firmę dlatego skorzystałam z pomocy rzecznika praw konsumenta i sprawa niewątpliwie nabierze rozwoju.

      Odpowiedz
  11. Nie dam złego słowa powiedziec na ten sklep. Przesylka w 24h, kurier przesympatyczny. Dostalam dużo dodatkow, o których nawet nie wiedzialam że dostane. Dla mnie super pozytywna firma

    Odpowiedz
  12. Kiedyś pare lat temu pamietam jak kupowalam u nich h2o mop to chyba z 2 tygodnie szedl a ostatnio kupilam masażer do ciala i kurier przyjechal w ciagu doby i dostalam jakies zdrapki ze mozna wygrac cos ale niestety nie wygralam:(

    Odpowiedz
  13. Ja kupiłam u nich przez internet szczotkę do prostowania włosów. jestem bardzo zadowolona. A przesyłka dotarła do mnie już po 2 dniach kurierem (dodatkowo udało mi się skorzystać z darmowej dostawy).

    Odpowiedz
  14. Rzadko się wypowiadam na różnych forach ale tutaj widze ze te negatywne opinie pisze konkurencja. Widać po stylu, że to jedna osoba wpisuje. Ja akurat mam bardzo pozytywną opinię (kupowałam Nutribulleta). Kupiłam w niedziele a we wtorek rano byl kurier. Widze ze fala hejtu jedna na drugich osiąga już Mount Everest

    Odpowiedz
  15. A ja się nie zgadzam z powyższymi opiniami. Fakt, Topshop wyslal mi uszkodzony masazer za 1wszym razem, ale złożyłam reklamację i otrzymałam po kilku dniach nowiutki Tonific, z którego jestem zadowolona 🙂 gorąco polecam tą firmę!

    Odpowiedz
  16. Obsługa przez telefon miła, ale próbują sprzedać więcej niż sie chce no ale taka ich praca bo pewnie mają prowizje od sprzedazy. Obsluga zamowienia przez kuriera DHL nie mam zastrzeżeń – wysyłka w 24h i dobrze zapakowana. Ogolnie polecam

    Odpowiedz
  17. Pamiętam jak kupowalam u nich przyrzad do miesni brzucha Ab Rocket jak jeszcze nazywali sie tv market. Wtedy czekalam prawie 2 tygodnie. Teraz nazywają sie Studio Moderna TOPSHOP(ciekawe czmeu zmienili nazwe?) i w sumie chyba wyszlo im to na dobre bo z tego co zdążyłam się zorientować bardzo im sie poprawila obsluga klienta i paczek najwyraźniej wzieli sobie do serca opinie. Zamowila u nich w tamtym tygodniu szczotkę do prostowania wlosow przez internet i szla niecale 30 godzin do mnie (kurier DHL – platnosc elektroniczna payu)

    Odpowiedz
  18. Kupiłem osłonę przeciwsłoneczną do samochodu Clear View za 99 zł, jest to bubel nadający się jedynie do śmieci, akrylowe osłony są porysowane. Super produkt prowadzący w prostej linii do wypadku. Na allegro ten sam bubel kosztuje 31 zł. Odradzam wszystkim korzystanie z Topshop. Decyzja należy do każdego. Ja już im się nie dam zbajerować.

    Odpowiedz
  19. nie polecam nikomu tej firmy, zapłaciłam za towar ponad 400 zł, odebrałam przesyłkę i już ponad 2 tygodnie czekam na dosłanie instrukcji w języku polskim, kłamią że wysłali pocztą ,ale nawet w takim kraju jak Polska poczta nie działa aż tak źle i jeszcze jedna uwaga na temat gburowatości młodego człowieka, którego nie nauczono w domu szacunku dla osób z innym peselem niż on sam, JA JUŻ NA PEWNO NIC U NICH NIE KUPIĘ I BĘDĘ ODRADZAŁA ZAKUPY W TOP SHOP WSZYSTKIM WSZEM I WOBEC

    Odpowiedz
  20. Witam,jestem rozczarowana ta firma,złożyłam reklamacje odnośnie zamówionego towaru, niestety towar mi odesłano z powrotem.Po rozmowie z konsultantem,ponownie wysłałam ,Iza kilka dni z powrotem otrzymałam . Nie polecam tam zakupów.

    Odpowiedz
    • Też przestrzegam. To grono niezłych cwaniaków! Piszcie skargi do UOKiK. Sposób działania identyczny:
      1. zamówienie – na gwizdek!
      2. rekl. – pocalujta w d…wójta; nawet nie oddzwaniamy!!

      Odpowiedz
  21. Uwaga na reklamacje w stacjonarnych sklepach Top Shop!!! zajmuje sie tym kierownik sklepu i sam podejmuje decyzję co do rezultatu reklamacji. Zakupiony dywan DORMEO utracił swoją miękkość, dywan miał byc wymieniony, ale pani kierownik (sama) oceniła, że dywan sama wyprałam w domu i przyniosłam wilgotny (!) do sklepu… Pani z wyjątkowym tupetem zrobiła ze mnie oszustkę. Żadnych więcej zakupów w tym sklepie!!!

    Odpowiedz
  22. Moja opinia o firmie Tops Hop jest bardzo negatywna . Nikt nie reaguje na monity w sprawie niezałatwianej od dłuższego czasu reklamacji .

    Odpowiedz
  23. Wystawiłem komentarz, uczciwy, lecz druzgocący. Czeka na moderację, jak mnie poinbformowano, więc, co ?- publikujecie tylko laurki? To potwierfdza moją negatywną ocenę waszej instytucji, jeśli mozna tak nazwać coś, co nabija ludzi w butelkę. Po co komu takie oceny? – przecież to ordynarna klaka!!

    Odpowiedz
    • Panie Edwardzie serwis centrumopinii.pl jest niezależnym portalem. Publikujemy wszystkie komentarze. Moderacja przeprowadzana jest raz dziennie, a Pan po dokładnie 6 minutach po dodaniu komentarza ma pretensje dlaczego jeszcze nie pojawia się na stronie…Wiemy, że czytają nas dystrybutorzy produktów, które tu opisujemy i z doświadczenia wiemy, że Pański problem zostanie szybko rozwiązany.

      Odpowiedz
  24. Nieuczciwa reklama wyjątkowego bubla,zakup przez internet,po odstąpieniu od zakupu na odległość opóźniają zwrot gotówki (bez opłaty za przesykę) Nawet po zwrocie gotówki będę stratny, bo zapłaciłem za kuriera do mnie i odesłanie towaru do sprzedawcy. Mamią dobrą jakością, a sprzedają buble (biustonosze) – faktura Nr: 5013018601.Nigdy nie skorzystam z ich oferty, szkoda piebiędzy i nerwów.Brak mozliwości rozmowy z kierownikiem działu obsługi klientów, więc po co on tam jest i po co mu płacą? – jeśli nie jest dla klienta?(pod telefonem reklamacji(22)5125400 nie połaczą cię z kierownikiem BOK, on jest zbyt wysyką szyszką aby rozmawiać z byle kim, zwłaszcza z niezadowolonymi z pracy tej „firmy”. Czy zostałem oszukany przez Studio Moderna Polska Sp. s o.o.? Według mnie tak, narażony też na straty i wykpiony jako mało nic nie znaczący człowieczek wobec powagi jego wysokości pana kierownika niższego szcebla w tej firmie(Studio Moderna)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Zamieszczając komentarz, akceptujesz politykę prywatności. Nie używaj wulgaryzmów, staraj się zachować wysoki poziom merytoryczny swojego komentarza. Komentarze z linkami do innych stron mogą nie zostać opublikowane.