Kilka rad Bieganie na nartach staje się coraz bardziej popularne. Zacznij ćwiczenia we właściwy sposób: od prawidłowego dobrania długości nart i kijków oraz smarowania nart do odpowiednich ruchów.

Bieganie na nartach

Bieganie na nartach staje się coraz bardziej popularne. Zacznij uprawianie biegów na nartach we właściwy sposób: od prawidłowego dobrania długości nart i kijków oraz smarowania nart do odpowiednich ruchów.

1. Długość nart

Dorośli: 1,85-1,95 m.

2. Długość kijków

Kijki powinny sięgać do okolic między policzkami a uszami.

3. Buty

Wysokie buty do biegania na nartach, także półwysokie, ale z pewnością nie niskie, ponieważ nie zapewniają prawidłowej stabilności kostek.

4. Smarowanie nart

Narty są smarowane na całej długości. Przede wszystkim należy się upewnić, że substancja nie jest zaschnięta (gdy czarna substancja staje się szara). Woski są dobierane w zależności od temperatury śniegu.

5. Ubrania

Postępuj zgodnie z zasadą ubierania się na „cebulę”:

  • Bielizna narciarska,
  • Długa bielizna, biegowe rajstopy lub długie spodnie,
  • Oddychający kombinezon narciarski,
  • Czapka i rękawiczki.

Nie zapomnij o okularach przeciwsłonecznych!

6. Spalane kalorie

9-20 kcal/min.

Szybkie wskazówki dotyczące techniki:

Są trzy rodzaje ruchów w zależności od pokonywanego terenu, ale najważniejsze jest:

1. Balansowanie ciałem

Zawsze stoisz na jednej stopie a odbijasz się drugą nogą. Musisz przenieść całą wagę ciała na stopę, na której stoisz (palce u nóg, kolano i nos muszą być w tej samej linii).

2. Odbicie

Odbicie jest krótkie i dynamiczne.

3. Kładziemy nacisk na ślizg

Gdy odbijamy się, próbujemy, aby ślizg na jednej stopie trwał jak najdłużej w celu maksymalnego wykorzystania odbicia.

4. Pozycja ciała

Gdy wykonujemy odbicie, uważamy, aby nie obsunęła się nam stopa do tyłu. Biodra przez cały czas muszą być w tej samej osi, gdy np. poruszamy lewą stopą, nie możemy skręcić lewej strony bioder do tyłu.

5. Zewnętrzna krawędź

Przenosimy wagę na zewnętrzną krawędź nart, aby jak najlepiej wykorzystać ślizg.

6. Wtykanie kijków

Na wysokości przedniej części wiązań.

7. Praca rąk

Gdy wbijamy kijki, musimy mocno się na nich oprzeć obszarem ramion i bicepsów. Następnie wyciągamy kijki i przenosimy siłę na tricepsy.

8. Regulacja pasków od kijków

Paski muszą być na tyle krótkie, aby kijki mogły zsuwać się z nadgarstków – otwieramy nadgarstki – gdy wbijamy kijki.

9. Obniżamy środek ciężkości, gdy poruszamy się pod górę

Zbliżamy również ku sobie kolana i rozstawiamy nogi – pozycja żaby.

10. Próbuj wykorzystać siłę całego ciała

Krok po kroku:

  • Wykonujemy odbicie,
  • Jesteśmy w ślizgu,
  • Wbijamy kijki w śnieg i naciskamy jednocześnie całym ciałem, w celu wykorzystania siły ramion, mięśni brzucha i pleców.
mango-promocje
mango-promocje