Nie lubisz chodzić do klubu fitness? Nie chce Ci się ćwiczyć w domu? Lub – nie odczuwasz żadnych pozytywnych skutków treningu? Przyczyna jest prosta: popełniasz jeden z 10 powszechnych błędów, które sprawiają, że trening nie daje Ci satysfakcji i nie przynosi oczekiwanych efektów!

Najbardziej powszechne opinie są błędne!

Nie lubisz chodzić do klubu fitness? Masz dość treningu w domu lub – nie odczuwasz żadnych pozytywnych skutków treningu? Przyczyna jest prosta: popełniasz jeden z 10 powszechnych błędów, które sprawiają, że trening nie daje Ci satysfakcji i nie przynosi oczekiwanych efektów!

Przeczytaj, a odkryjesz, dlaczego masz trudności z wdrożeniem sportowego stylu życia.

1. Muszę spędzać długie godziny na siłowni, żeby mieć perfekcyjną sylwetkę

Nieprawda. Już 30 minut średnio intensywnego treningu wystarczy, by porządnie rozruszać mięśnie. Nie tłumacz się, że nie masz tyle czasu. Zamiast siadać po obiedzie przed telewizorem, idź na spacer. Jeśli jest zła pogoda, wyciągnij deskę do prasowania lub posprzątaj w domu – rób wszystko, tylko nie siedź w jednym miejscu.

2. Trening musi być intensywny, by spalić tłuszcz

Intensywny trening jest tylko dla kulturystów i dla sportowców. Na pewno nie dla Ciebie! Czy wiesz, że podczas intensywnego treningu spalasz mało kalorii? To zadziwiajace, lecz prawdziwe! Brak wystarczającej ilości tlenu powoduje, że Twoje ciało spala kalorie bardzo wolno.

3. Muszę podnosić wielkie ciężary, by zyskać na masie

To też jest staromodne myślenie. Zdziwiony? Przy podnoszeniu ciężarów liczy się nie ich masa, lecz technika ćwiczenia. Jeśli podnosisz ciężary w nieprawidłowy spoób, nie zyskasz na masie! W tym sporcie ważna jest także systematyczność i właściwe odżywianie, czyli dużo pokarmów białkowych.

4. Jeśli nic mnie nie boli, to znaczy, że ćwiczę za mało

Wprost przeciwnie! Jeśli coś Cię boli, to znaczy, że robisz coś źle. Każdy ból jest sygnałem, że z organizmem dzieje się coś niedobrego. Gdy jesteś chory, ciało sygnalizuje Ci to bólem, prawda? Podobnie jest z treningiem, więc gdy coś Cię boli, natychmiast przestań trenować.

5. Nie potrzebuję osobistego trenera lub doradcy

Potrzebujesz. Trener, obojętnie czy na siłowni, czy na płycie DVD, powie Ci jak bezpiecznie przeprowadzać trening. Chcesz osiągnąć maksymalny efekt, prawda? Potrzebujesz pomocy. Nieprawidłowy trening może Ci przynieść więcej szkody niż korzyści!

6. Nie mam predyspozycji genetycznych

To jest idealna wymówka. Nie istnieje coś takiego jak predyspozycje genetyczne, od których miałby zależeć Twój sukces w kształtowaniu pięknego ciała. Zamiast szukać wymówek, zacznij ćwiczyć!

7. Nie można nic jeść przed treningiem

Nie można, owszem, jeść dwudaniowego obiadu przed treningiem. Jednak pamiętaj, że znacznie gorzej jest ćwiczyć na głodniaka, niż zjeść coś małego, na przykład paczuszkę herbatników. Nie zapominaj też o tym, że należy zawsze pić wtedy, gdy czujesz się spragniony – bez względu na to, w jakiej fazie ćwiczeń właśnie jesteś.

8. Brzuszki kształtują płaski, ładny brzuch

To nieprawda… same brzuszki nie wystarczą! Lecz nie panikuj – brzuszki są bardzo pożyteczne, bo wzmacniają mięśnie brzucha, powodując utratę wałeczków tłuszczu w tych okolicach. Wykonuj je nadal, lecz zacznij też wykonywać ćwiczenia aerobowe.

9. Ćwiczę, więc mogę więcej zjeść

Nie! Jedz tyle, co zawsze. Diety polegają na tym, by jeść mniej, niż się faktycznie potrzebuje, tak by organizm korzystał z zapasów tłuszczu.

10. Wszyscy na mnie patrzą

Nikt na Ciebie nie patrzy. Nie jesteś gwiazdą filmową. Na siłowni, na basenie czy na zajęciach aerobiku, każda z osób ćwiczących jest zainteresowana sobą, a nie Tobą. Jeśli ktoś na Ciebie patrzy, to widocznie chce się czegoś nauczyć… potraktuj to jako komplement. Uśmiechnij się, bo to doskonała szansa na zawarcie nowej, interesującej znajomości.