Serwer nazwa.pl opinie

Każdy, kto posiada stronę internetową chce aby funkcjonowała ona poprawnie i bez przerw. Dziś przyjrzymy się serwerowi nazwa.pl.

Nazwa.pl jest chyba najbardziej reklamującą się firmą hostingową w polskim Internecie. Kolorowe banery kuszą nas z każdej strony. Czy faktycznie serwery nazwa.pl s tak dobre jak pokazuje reklama? Zacznijmy od tego, że firma oferuje kilka rodzajów serwerów, różniących się wydajnością. Najbardziej popularnymi wydają się być serwery z linii Active. Koszt takiego serwera to ok. 600 zł na rok i nie mówimy tu o promocjach na start, tylko o realnym koszcie przedłużenia serwera. Osobiście jestem użytkownikiem kilku serwerów (w tym 4 w nazwa.pl), dlatego powiem wam o moich spostrzeżeniach. Firmę nazwa.pl odbieram już jako korporację, gdzie konsultanci na wszystko mają procedury i gotowe odpowiedzi. Serwer w nazwa posiadam od ponad 10 lat i na przestrzeni tych lat widzę firma stale się uczy. Zdarzają się wpadki, które nie powiem są dość irytujące (np. przez godzinę nie działa strona), ale całe szczęście dość szybko są naprawiane, a o statusie napraw można się dowiedzieć w komunikatach. Rok 2014 i 2015 był bardzo słaby jeśli chodzi i liczbę awarii i już kilka razy sobie mówiłem, że muszę wymienić serwer na inny. Nazwa.pl nadrabiała wtedy niższymi cenami za przedłużenie oferty i tak zostałem. Rok 2016 jest ok. Zaskoczyła mnie dużo większa wiedza konsultantów. Niedawno miałem taki przypadek, że posypało mi się moje forum dyskusyjne (jakieś błędy sql po aktualizacji php do 5.4). Zadzwoniłem na infolinię. Po drugiej stronie młoda dziewczyna (taki miała głos). Od razu pomyślałem, że nic nie załatwię, no bo jak młoda dziewczyna ma się znać na sql i php i skąd niby ma wiedzieć co trzeba zrobić, żeby ten problem naprawić? Od razu poprosiłem o rozmowę z kimś kto się zna na technicznych aspektach działania serwerów, a Pani konsultant upierała się, że mimo wszystko chce mi pomóc. I tutaj moje zaskoczenie i wstyd zarazem, po po 5 minutach rozmowy moje forum wstało z miejsca. Biję się teraz w pierś i oddaję szacunek wszystkim młodym konsultantkom w nazwa.pl.

Czy warto kupić serwer w nazwa.pl?

Biorąc wszystkie za i przeciw, w ogólnym rozrachunku warto. W bieżącym roku 2016 było bardzo mało awarii, a te które były, szybko naprawiano. Poziom wiedzy konsultantów stoi na coraz wyższym poziomie. Na plus również zasługują rozszerzone godziny działania infolinii, nawet dla właścicieli najtańszych serwerów. Pomoc najlepiej uzyskać jest u konsultanta bo czas odpowiedzi na pytanie zadane drogą e-mail w moim przypadku zawsze wahał się od 2-5 godzin.

Jeśli miałbym dać ocenę serwerowi nazwa.pl to była by to 4 w sześciostopniowej skali.

 

 

 

27 komentarzy do “Serwer nazwa.pl opinie”

  1. Zostałem przy nazwie tylko ze względu na to że mają HTTP/2 SPF i DKIM. Ceny wysokie ale i parametry serwerów lepsze niz u konkurencji

    Odpowiedz
  2. Chyba ktoś pomyślał w tej nazwie bo widze podejscie sie zmienia do klienta. Pewnie wywalili jakiegos mądrale od pr i marketingu. Ceny usług do bani ale cala reszta super. Ja jestem zadowolony

    Odpowiedz
  3. Ja przeczekałem burzę i teraz jest na prawde ok. Support się zmienił i jest dużo darmowych dodatków. Fakt jest drogo ale w tej chwili moim zdaniem jest to najlepszy dostawca serwerów.

    Odpowiedz
  4. Kupiłem serwer VPS w nazwa.pl przez pomyłkę źle postawiłem kropkę w adresie email i nie otrzymałem loginu i hasła do maszyny.

    Intrukcje resetowania hasła na nazwa.pl nie działają a pomoc przez telefon i email nie jest w stanie zresetować mi hasła do konta root i przesłać mi.

    Kupiłem VPS i teraz nie mogę z niego skorzystać – nazwa.pl to porażka i mnóstwo straconego czasu, który też kosztuje.

    Odpowiedz
  5. Zostałem jak pewnie większość z korzystających z nazwy.pl normalnie sprzedany z onet.pl. Promocyjna opłata, ale przez trzy lata, przy okazji odnowienia co najmniej trzy próby wysłania wyższej ceny na proformie i próba podwyższenia opłaty za hosting. Zrezygnowałem i wymieniłem 8 maili z biurem obsługi, żeby odzyskać kod authinfo. Wysyłają w ciągu 1 dnia roboczego pocztą… Czekam dwa tygodnie (z Krakowa do Krakowa). NIGDY, PRZENIGDY WIĘCEJ!!!!!

    Odpowiedz
  6. Parę lat temu przejeli zasoby po onetcie. Bardzo ale to bardzo duża baza. Dawali cenę porównywalną (myślę, że byli do tego zobowiązani umową). Po paru latach czyli obecnie skok cenowy za serwer o 300% . Potwierdzam, że wydanie kodu authinfo tylko na wniosek przesłany pocztą tradycyjną, co wydłuża całą procedurę, a mamy przecież XXI wiek (nawet u home.pl załatwia się przez skany dokumentów). Odpowiedź idzie też pocztą tradycyjną.Czemu to może służyć ? Myślę, że jest to bardzo czytelne biorąc pod uwagę, że proformę z nową ceną otrzymuje się na około dwa tygodnie przed wygaśnięciem usługi. Wystarczy, że taki list raz zginie lub będzie szedł miesiąc. Rok w plecy. Jeszcze niedawno były rozmowy z konsultantem. Obecnie tylko bezduszne maszyny. W sprawach technicznych odpowiadają szybko, ale na pytanie czym podyktowany jest skok cenowy o 300% już odpowiedzi brak, a przecież jakaś kalkulacja musi istnieć. Czy to wszystko warte jest tych pieniędzy za usługę, to już musi każdy sobie odpowiedzieć sam.

    Odpowiedz
  7. Nazwa.pl – naciagacze

    Konczyl mi sie okres domeny, dostalem proforme. Jak zwykle oplacilem. Po kilk dniach dostalem wezwanie do oplaty ponowne (proforma), wiec napisalem emaila ze juz oplacilem. Na dzien wygasniecia domeny wreszcie jakas „madra” mi napisala ze oplacilem domene com.pl, a nie .pl i ze ta wlasciwa dla mnie .pl wygasa wlasnie tego dnia. Zrobilem przelew ale nie zdazyli zaksiegowac i domena wygasla. Teraz chca dodatkowa kase, a moja strona jest wylaczona.
    Dlaczego tak? Bo naciagneli mnie na proforme z domena com.pl (ponoc ktos dzwonil i zaproponowal rok temu za darmo na 1 rok, a teraz kontynuacja – ale uwaga… nic na tej domenie nie bylo ruszone nawet, nigdzie nie podpieta). No coz moze moj blad… nie doczytalem malego druku ze to com.pl a nie .pl. Ale jakims dziwnym trafem ta com.pl przyszla kilka dni wczesniej niz .pl. Moim zdaniem naciaganie. Oczywiscie reklamacja nie uznana.

    Odpowiedz
  8. a do mnie wysyłaja ciagle jakieś ŚMIECI (SPAM)

    Wybierz swoją domenę!
    Sprawdź najlepsze promocje!
    nazwa.pl sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Medweckiego 17, 31-870 Kraków
    miejsce rejestracji: Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia Wydział XI Krajowego Rejestru Sądowego,
    KRS: 0000594747, wysokość kapitału zakładowego 114 384 000 PLN (w całości opłacony),
    REGON: 120805512, NIP: 6751402920

    Odpowiedz
  9. Fatalna firma. Łatwo jest zarejestrować u nich usługę, masakrycznie trudna się od nich wyrwać. Wydanie kodu authinfo na posiadaną przez siebie domenę wymaga wysłanie pisma pocztą tradycyjną, a jeżeli to nastąpi mniej niż kilkanaście dni *przed* wygaśnięciem, firma próbuje wymusić przedłużenie umowy na kolejny rok. Wszystkie usługi przeniosłem już do innej firmy.

    Odpowiedz
  10. Ja miałem 19 serwisów internetowych na 3 serwerach w nazwie. Część to sklepy internetowe, a część strony WordPress i dwa fora mybb.
    Jeden serwer 700 zł, przedłużenie domeny 123 zł. Licząc na szybko okolo 4500 zł im zostawiałem rocznie. Bywalo roznie, ale ogolnie bylem zadowolony. Ale to co ostatnio zaczeli wyprawiac to przechodzi ludzkie pojęcie. Nagle zaczalem przekraczac parametry bezpieczenstwa. A juz do smiechu mnie doprowadzili wysylając e-mail o przekroczeniu parametrów na 2 niezaleznych serwerach w tym samym czasie!!! Jak im napisalem jak to mozliwe to nic nie odpisali. Ostatni tydzień minął mi na przenoszeniu WSZYSTKICH usług. Nagle sie okazuje że serwer za 400 zł rocznie uciągnie moje wszystkie serwisy a przedluzenie domeny to 75 zł. Można? Można. Także tak skończyla sie moja 11-letnia przygoda z nazwą.

    Odpowiedz
  11. Po kilku latach podnieśli cenę z ok. 350 zł na 600 zl!!!!!!!!!!!
    Kto o zdrowym rozsądku oferuje takie podwyżki? Moja firma 20 razy się zastanawia czy podnieść ceny usług o 3-5% po 5 ciu latach a oni ładują bez skrupułów prawie 100% podwyżkę. Kpina. Nie polecam tej firmy

    Odpowiedz
  12. Z nazwa.pl byłem od 2009 r. Od strony technicznej, jak i obsługi nie narzekałem, jedyny „mankament”, to ceny. Kuszą niskimi promocyjnymi na początek, do rzeczywistej ceny usługi po promocji ciężko dotrzeć. A wtedy okazuje się, że cena jest… z sufitu. Na początku miałem w promocji tanio domenę z bezpłatną pocztą i serwerem www. Po okresie promocji „zaśpiewali” 369 zł/rok za serwer i 123 zł za odnowienie domeny. Wytrzymałem 3 lata, ale podczas gdy inni dostawcy obniżali ceny, nazwa.pl utrzymywała je na tym samym poziomie. W 2012 r. przeniosłem serwer do innego dostawcy za 99 zł, w Nazwie została domena z bezpłatną pocztą. Po kolejnych 4 latach okazało się, że poczta nie jest już bezpłatna, tylko kosztuje 84 zł/rok (tłumaczyli „podwyższeniem jakości usługi”), a rejestracja domeny podrożała do 221 zł/rok. W tym roku nie wytrzymałem, kiedy okazało się, że pocztę ze zwykłej przekształcili mi w biznesową (konto jest firmowe, ale nie potrzebowałem takiej opcji) i chcą za to 369 zł/rok. Natychmiast przeniosłem pocztę do innego dostawcy, a jutro przenoszę domenę, kończąc tym samym ośmioletnią współpracę z nazwą.pl.

    Odpowiedz
  13. Mylisz się. Nasz serwis jest postawiony na serwerze nazwa.pl a artykuł wynika z własnych obserwacji. Wcale nie twierdzimy, że jest to najlepszy wybór, ale z doświadczenia wiemy, że są dużo gorsze hostingi.

    Odpowiedz
  14. Czy kto dostaje ostatnio e-maile z informacją o przeciążonym serwerze? Ja mam u nich dwa niezależne serwery i w tym samym czasie przyszły mi dwa e-maile że niby serwery przeciążone. Jak wysłałem zapytanie na infolinie o co chodzi to czekam już drugi tydzień na odpowiedź.

    Odpowiedz
  15. Mam pytanie trochę innej natury. Jako bardzo niedoświadczona osoba kupiłam sklep internetowy, serwer na Nazwa.pl. Niby wszystko ok. Zapłaciłam Nazwa.pl za użytkowanie serwera i…nagle coś mnie popchnęło, by z jednej platformy przenieść sklep na inną, gdzie dodatki są w cenie abonamentu i serwer też. Kiedy napisałam do Nazwa.pl z pytaniem, czy w takim razie ich serwer jest mi nadal potrzebny (prawie 700 zł wyrzucone w błoto), to otrzymałam entuzjastyczną odpowiedź, że tak, że jest mi potrzebna przestrzeń dyskowa, bla, bla, bla.
    Ze strony platformy, gdzie mam w/w sklep teraz otrzymałam zgoła odmienną informację. Moje pytanie brzmi: czy słusznie mniemam, że Nazwa.pl mnie oszukała?

    Odpowiedz
  16. Mam dwa serwery w Nazwa.pl i jeden w home. Ogólnie rzecz biorąc to różnice niewielkie choć pingi delikatnie lepsze w nazwie mam. Support lepszy w nazwie ale to tylko od niedawna sie polepszyło wcześniej home był lepszy. Awarie w 2016 r póki co nie ma większych, choć zdarzają się kilku-kilkunastosekundowe (mam monitoring)

    Odpowiedz
  17. Za nazwą na pewno przemawia support+przyjazny panel admina wedlug mnie lepszy od cpanela. Awaria bardzo rzadko. Minus to cena, niestety musza sobie na czymś odbić ta wszędlobylską reklame.

    Odpowiedz
  18. Serwery ogolnie ok, pingi na dobrym poziomie ale ilosc awarii to tragedia byla kiedys. Teraz jest lepiej zobaczymy moze wyciagneli jakies wnioski.

    Odpowiedz
  19. Ja uważam że nazwa jest ok. Przynajmniej jesli chodzi o serwer Active bo nie wiem jak jest z tymi serwerami mini i innymi tanimi. Awarie są jak wszędzie i tego nikt nie uniknie tyle ze firma jest na tylu duza i ma tylu programistow ze szybko sobie z nimi radzi.

    Odpowiedz
  20. Firma to korpo i jak to w korpo pracują tam korpoludki dla których najwazniejsza jest sprzedaż. Czy to jest złe? Nazwa.pl to nie Caritas i wykarmić swoich ludzi musi i do tego sie nie czepiam. Jakosc obslugi bardzo wysoko oceniam tylko ilosc awarii (choć znacznie mniejsza niz w 2015) to mimo wszystko jeszcze są, ale tu widze dużą poprawę. Czyba wzięli sobie do serca opinie klientów

    Odpowiedz
  21. Serwer w nazwa.pl? Dziękuję bardzo. Pamiętam awarię (chyba w 2014 lub 2015) która trwała kilka dni(problemy z macierzą dyskową). Wszystkie moje strony leżały. Straty poszły w tysiącach złotych, a do tego nazwa.pl zrobila sobie darmową kampanię reklamową bo wpieprzyła swoje logo na wszystkie strony z komunikatem o błędzie.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Zamieszczając komentarz, akceptujesz politykę prywatności. Nie używaj wulgaryzmów, staraj się zachować wysoki poziom merytoryczny swojego komentarza. Komentarze z linkami do innych stron mogą nie zostać opublikowane.