Ile potrzebujemy snu?

Po 20-tym roku życia Eksperci twierdzą, że ludzie potrzebują co najmniej 9 godzin snu. Nie osiem lub siedem. Ale po dwudziestce niemal każdy śpi mniej niż 7 godzin. Duża ilość snu jest potrzebna do 25 roku życia, dlatego w tym okresie staraj się spać 9 godzin dziennie. Natomiast po 25-tym roku życia: Nawet jeżeli masz wrażenie, że to klasztorna zasada, bądź w łóżku już o 22. Jednak, jeżeli ta perspektywa wydaje Ci się nie do zrealizowania, pójdź na kompromis i kładź się spać zawsze o tej samej porze. Kiedy wychodzisz wieczorem, postaraj się zamówić ostatniego drinka maksymalnie 3 godziny przed snem. W ten sposób Twój organizm będzie miał czas na przetrawienie alkoholu, zanim pójdziesz spać. Będziesz spał jak dziecko, gdy w Twojej krwi nie będzie już ani grama alkoholu. Jeżeli postępujesz zgodnie z tymi instrukcjami w ciągu tygodnia, a w weekend wciąż masz ochotę spać przynajmniej do południa, zrób wszystko, aby temu oprzeć! Lekceważenie zegara biologicznego może się obrócić przeciw Tobie. Wstawaj zawsze o tej samej porze, a będziesz spał o wiele lepiej. Między 30-tym a 50-tym rokiem życia Z wiekiem organizm ma coraz większe problemy z przejściem w fazę głębokiego snu. Od tej fazy najbardziej zależy dobre funkcjonowanie organizmu. Musisz zredukować działanie czynników, które zaburzają Twój sen. Nie zwalczaj stresu za pomocą alkoholu. Sięgnij po tabletki z witaminą B5 lub wypij wieczorem herbatkę z melisy. Jeśli w środku nocy...

Więcej